سه شنبه ۱۴ شهریور ۰۲

تفاوت روغن خودرو با روغن هیدرولیک چیست؟

۵ بازديد

تفاوت روغن هیدرولیک و روغن موتور چیست؟
تفاوت روغن هیدرولیک و روغن موتور در این است که روغن هیدرولیک برای گرمایش و سرمایش استفاده می شود. روغن های هیدرولیک علاوه بر تراکم پذیری کم، اصطکاک قابل پیش بینی و پایداری ویسکوزیته، انتظار می رود اصطکاک کم نیز داشته باشند. پایداری حرارتی و جذب سوخت و ترکیبات شیمیایی حاصل از احتراق از ویژگی های روغن موتور است.

 

روغن هیدرولیک
روغن هیدرولیک وسیله انتقال نیرو در تمامی سیستم های هیدرولیک می باشد.روغن های هیدرولیک دارای طیف وسیعی از افزودنی های شیمیایی از جمله ضد فرسایش و ... می باشند. عملکرد یک سیال هیدرولیک فراتر از انتقال ساده نیرو است. هدف اصلی روغن هیدرولیک انتقال نیروی هیدرولیک است، اما برای عملکردهای ثانویه نیز مفید است. این عملکردهای ثانویه می توانند انتقال حرارت، حذف آلاینده ها، آب بندی و روانکاری باشند.

تجهیزات هیدرولیک باید برای محافظت از قطعات داخلی در برابر سایش و ذوب روغن کاری شوند. روغن هیدرولیک روانکاری کامل بین قطعات متحرک را فراهم می کند.

برای اینکه روغن هیدرولیک کار کند، باید مشخصات خاصی داشته باشد، مانند:

ویسکوزیته - روغن را از آسیبی که می تواند باعث ایجاد حفره شود محافظت می کند.
شاخص ویسکوزیته - ویسکوزیته را هنگام انتقال از یک دما به دما دیگر اندازه گیری می کند.
بازدارنده های سایش - با کاهش سایش به افزایش عمر تجهیزات کمک می کند.
بیل مکانیکی، ترمزهای هیدرولیک، سیستم های فرمان هیدرولیک، گیربکس ها نمونه هایی از تجهیزاتی هستند که از روغن هیدرولیک استفاده می کنند.
روغن موتور
روغن موتور مخلوطی از روغن پایه و مواد افزودنی است که برای روانکاری قطعات موتور، کاهش اصطکاک و محافظت از موتور استفاده می شود. روغن موتور از روغن پایه و مواد افزودنی تشکیل شده است. روغن های پایه 70 تا 90 درصد کل را تشکیل می دهند و از گاز طبیعی یا نفت خام تولید می شوند. افزودنی ها به نوبه خود 10 تا 30 درصد باقیمانده را تشکیل می دهند و ممکن است شامل موارد زیر باشند:

Diffuse - به محافظت از عملکرد موتور شما کمک می کند.
مواد شوینده - از تشکیل رسوب جلوگیری می کند
افزودنی های ضد کف - از بروز مشکلات در دماهای بالا جلوگیری می کند
بازدارنده های خوردگی - محافظت در برابر واکنش اسیدهای موجود در فلز
آیا می توان از روغن موتور به جای روغن هیدرولیک استفاده کرد؟
صنعت ساختمان و معدن معمولاً از روغن موتور SAE 10، SAE 20 یا SAE 30 با کمترین طبقه بندی API به عنوان جایگزینی برای روغن هیدرولیک ISO 32، ISO 46 یا ISO 68 استفاده می کند.

به جای روغن هیدرولیک از چه چیزی می توان استفاده کرد؟
امکان تعویض روغن موتور 10/20 وات یا روغن موتور سبک با روغن هیدرولیک وجود دارد. مایع هیدرولیک را می توان از روغن گیربکس اتوماتیک ساخت. اگر گیر کرده اید و روغن توصیه شده سازنده را ندارید، از این محصول استفاده کنید. برخی از روغن های گیاهی را می توان به عنوان مایعات هیدرولیک استفاده کرد.

آیا می توان از 10w30 برای روغن هیدرولیک استفاده کرد؟
سیستم هیدرولیک نمی تواند با روغن موتور تغذیه شود. روغن در دمای بسیار بالاتر از روغن هیدرولیک کار می کند و روغن هیدرولیک در حدود 45 درجه سانتیگراد شروع به تجزیه می کند.

مقالات پیشنهادی در مورد نفت بهار
آیا می توان روغن موتور را در جک هیدرولیک ریخت؟
اگر به روغن جک هیدرولیک دسترسی ندارید، می توانید از روغن خودرو 10/20 وات یا روغن موتور سبک استفاده کنید. علاوه بر روغن گیربکس اتوماتیک، می توانید از روغن گیربکس اتوماتیک نیز استفاده کنید. روغن تنها نوع سیال هیدرولیک نیست، بلکه یکی از رایج ترین آنهاست.

آیا می توانم به جای روغن هیدرولیک از روغن نباتی استفاده کنم؟
روغن نباتی یک سیال هیدرولیکی است که مزایای متعددی نسبت به روغن معدنی استاندارد دارد. آزمایش استاندارد 28 روزه سیال هیدرولیک مبتنی بر مواد معدنی نشان داده است که 25 تا 35 درصد زیست تخریب پذیر است. همین آزمایش ها نشان می دهد که مایعات گیاهی 90 تا 98 درصد تجزیه پذیر هستند.

آیا می توان از روغن هیدرولیک معمولی استفاده کرد؟
روغن موتور را می توان به عنوان مایع هیدرولیک بدون آسیب استفاده کرد. با این حال، روغن های موتور چند درجه بهترین راه حل برای استفاده در یک سیستم هیدرولیک نیستند، به خصوص با توجه به شاخص ویسکوزیته بالای آنها (VI). زیرا برای افزایش شاخص ویسکوزیته از مواد افزودنی استفاده می شود.

آیا می توان از ATF به جای سیال هیدرولیک استفاده کرد؟
روغن های هیدرولیک ATF فوق العاده هستند. قیمت یک گالن ATF سخت است، اما پنج گالن روغن هیدرولیک کمتر از 40 دلار قیمت دارد.

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.